17 באפר׳ 2007

לגברת אברהמי.

שלום נעים מאוד שמי דוקטור פן ואני מתמחה בבעיות במערכת העיקול.
קיבלתי את ההודעה שלך עם התסמינים של יוגב ולפיהם ולפי השיחה שלי עם דוקטור רון אני מניח שיוגב סובל מצליאק.
אני מאמין שאת לא מודעת למה בידיוק זה אומר אז אני אסביר לך קצת על המחלה.
צליאק, או בעברית כרסת היא מצב רפואי של רגישות לחלבון בשם גליאדין המרכיב – יחד עם
חלבון נוסף בשם גלוטנין - את הגלוטן, המצוי בדגנים מסוימים.
הגלוטן מצוי בעיקר בדגנים כגון חיטה, שעורה ושיפון. בחיטה, למשל, מהווה הגלוטן עד 80% מהפרוטאין שבגרעין, והוא האחראי לאלסטיות של עיסת הבצק ולכךשהשמרים יכולים לתסוס ולהתפיח את העיסה. אני מניח לפי התפריט ששלחת לי שכיוון שיוגב אוכל כבר לחם מחיטה מלאה הוא משלשל כי זה לא מתעקל אצלו כראוי.
אחד ממאפייניה המובהקים ביותר של הכרסת הוא הקושי ברוב המקרים לזהותה באופן חד משמעי ולכן גם דוקטור רון חשש
להצהיר שאכן מדובר במחלה זו.
תסמינים קלאסים של המחלה הם שהילד מפסיק לגדול באופן תקין, הוא סובל מחיוורון, נפיחות בטן המלווה בכאבים, הצואה מרובה, חיוורת ומצחינה במיוחד, ומתפתחת אצלו לעתים קרובות אנמיה על רקע חסר בברזל. תסמינים נוספים המופיעים בעיקר בילדים הינם שלשולים, אובדן משקל, גפיים רזות מהרגיל, בחילות, הקאות ועייפות כרונית עד כאן התסמינים שהצגת זהים לתסמיני המחלה אבל כדי להיות בטוחים הדרך הכמעט-ודאית היחידה כיום לאבחון המחלה היא באמצעות ביופסיה של המעי הדק באמצעות אנדוסקופיה שזה צינרו דק בעל סיבים אופטים ומצלמה קטנה שאנו מחדירים למעי הדק ובעזרתו אנו מגלים.. ישנם מקרים שקשה לזהות צליאק בעזרת ביופסיה אבל אני לא אלע אותך בפרטים כיוון שאני לא צופה בעיה בבדיקה זו אצל יוגב.
כרגע אני לא אסביר לך על דרכי הטיפול אנחנו קודם כל נעביר את יוגב את בדיקת הביוספיה שלא מסוכנת ופשוטה יחיסת אנחנו נקבע ליום ראשון הקרוב בבית החולים שניידר בשעה 10 בבוקר. תגיעי לבית החולים ויפנו אותך למקום.
עד למועד הבדיקה אני מבקש שיוגב לא יאכל מוצרים בהם יש חיטה שעורה או שיפון אני ממצליץ על תחליפים ועל אורז ותירס.
המשך שבוע נפלא דוקטור פן.

אין תגובות: