17 באפר׳ 2007

תוצאות בדיקת הביוספיה

אפרת בוקר טוב.
הבדיקה עברה כאמור בהצלחה ואני יכול כרגע לאשר בוודאות שמדובר בצליאק.
לפי השיחה בבית החולים הבנתי שקראת קצת על המחלה וזה מצוין. אני מניח שמצאת אולי קצת תפריטים מומלצים אבל לבקשתך אני אצרף לך המלצות והוראות להמשך.
הטיפול היחיד המרפא לרוב את כל התסמינים (אך אינו מרפא את המחלה), הוא הימנעות קפדנית מאכילת מזונות המכילים גלוטן. כמויות זעירות של גלוטן מספיקות ליצירת הנזק הבריאותי. כסיוע לחולי כרסת, תוויות של מוצרי מזון בישראל מציינות במפורש שהם מכילים גלוטן (כאשר זה המצב). למרות זאת, לעתים קשה להקפיד על הימנעות מוחלטת מגלוטן; לעתים מזונות שאמורים להיות נטולי גלוטן מכילים בטעות כמויות קטנות של החלבון.
בנוסף, שמירה על דיאטה קפדנית לאורך כל החיים אינה קלה עבור אנשים רבים, במיוחד עבור ילדים ובני נוער. מצד שני, מגבלה זו אינה מפריעה להתפתחות ולגדילה מאחר ולכל מוצרי החיטה יש תחליפים תזונתיים. אני ממליץ על קמח תירס וכיוצא בזאת אם זה אומר לחם תירס וכו'. במזרח הרחוק כמעט ולא אוכלים מוצרים המכילים גלוטן ומסתדרים עם זה נפלא.
התחליפים האולטימטיבים כיום הם אורז ותירס. לגבי שיבולת שועל יש עד היום מחלוקת ואני ממליץ לא לאכול את זה עד שהסוגייה תיפתר. אני מזמין אותך לקרוא באינטרנט ובספרים על מתכונים מצויינים לחולי צליאק.
בגדול המזונות מהם יש להימנע מכילים חיטה, שעורה ושיפון.
http://www.glutenfree.co.il/ זה האתר של החנות הראשונה בארץ למוצרים נטולי גלוטין ואני ממליץ עליה בחום המבחר עצום והם מעניקים שירות נהדר.
אתר בעל מאגר גדול של מתכונים מתאים. באנגלית אבל בימינו זה כבר לא חיסרון ..
אני ממליץ לך להמשיך ולחפש ולהעשיר את הידע שלך.
חיזרי עלי עם מתעוררות בעיות
בברכה
דוקטור פן

אין תגובות: